Usein kysytyt kysymykset

+ Paljonko toimitus maksaa?

Toimituskulut riippuvat valitsemastasi toimitustavasta ja näet ne tilausvaiheessa toimitustapaa valitessasi. Toimitusmaksu on alk. 8,90 € ja yli 100 € tilauksissa toimitusmaksu on 0 €.

+ Mikä on tilaukseni toimitusaika?

Valmiin tilauksen käsittely pyritään tekemään 48 tunnin sisällä sen vastaanottamisesta, jonka jälkeen tuote lähtee toimitukseen. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka maksutapa on hyväksytty, ja jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen.

Kuljetusyhtiön seurannassa paketti näkyy 1-3 päivän sisällä tilauksen käsittelystä.

+ Kuinka voin seurata lähetykseni etenemistä?

Saat automaattisen ilmoituksen sähköpostiisi, kun tilaus on käsitelty meillä ja toimitettu kuljetusyhtiön kuljetettavaksi. Viestissä saat lähetyksen seurantakoodin, jonka avulla voit seurata lähetyksesi etenemistä. 

+ Voinko varata kotiinkuljetukselle tietyn ajan?

Kuljetusyhtiö ottaa yhteyttä ennen tilauksen toimitusta sopiakseen toimitusajan kanssasi.

Mikäli toivottu kotiinkuljetuspäivä on pidemmän ajan kuluttua, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme ja siirrämme tilauksen toimitusaikaa eteenpäin. Huomaathan, että voimme siirtää toimitusaikaa korkeintaan kuukaudella eteenpäin.

+ Miksi tilaukseni on lähetetty useassa osassa?

Toisinaan joudumme lähettämään samalla tilauksella olevat tuotteet ns. monipakettilähetyksenä, eli tuotteet toimitetaan omilla seurantakoodeillaan. Tässä tapauksessa toimituskuluja ei tarvitse maksaa kuin kerran. 

Saat jokaisesta lähetyksestä seurantakoodin, jolla voit seurata kunkin lähetyksen kulkua.

+ En saanut tilaukseni kaikkia tuotteita, mitä teen?

Mikäli tilaukseltasi puuttuu tuotteita, ota yhteys asiakaspalveluumme, niin selvitämme asian. Lähetä viesti tilauksessa käytetyn asiakastilin sähköpostiosoitteesta ja liitä mukaan tilausnumerosi ja selvitys tapahtuneesta. Huomioithan, että osa tilauksista lähetetään monipakettilähetyksinä.

+ En ehtinyt noutaa tilaustani noutopisteestä, mitä nyt?

Posti ja Matkahuolto säilyttää lähetyksiä 7 päivän ajan.

Voit halutessasi ostaa paketille lisää säilytysaikaa suoraan Postin seurantalinkin kautta.

Noutamattomat tilaukset palautetaan automaattisesti lähettäjälle noutoajan umpeuduttua. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme mikäli pakettisi on palautunut. Huomaathan, että noutamaton paketti ei ole peruutus.

+ Mitkä maksutavat Colornetissä toimii?

Yhdessä VismaPayn kanssa tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu tehdään suoraan Vismapaylle, kotimaiset verkkopankit (Nordea, OP, Danske Bank, POP Pankki, Aktia, Säästöpankki, OmaSp, S-Pankki, Handelsbanken ja Ålandsbanken), Lompakot (MobilePay, Masterpass ja Pivo) – yleisimmät pankki- ja luottokortit (Visa, Visa Electron ja Mastercard). 

+ Miksi korttimaksu ei onnistunut?

Korttimaksu voi epäonnistua useasta syystä, mutta useimmiten ongelma on jokin seuraavista:

  • Verkkomaksumahdollisuutta ei ole otettu ollenkaan käyttöön
  • Verkkomaksuissa on itse asetettu tai pankin asettama käyttörajoitus
  • Maksukortin numero, voimassaoloaika tai varmennusnumero on syötetty virheellisesti. Credit/Debit -yhdistelmäkorteissa on erilliset korttinumerot ja cvc-koodit molemmille ”puolille”
  • Riittämättömät varat luottorajassa/pankkitilillä

Kannattaa varmistaa, että yllä mainitut seikat eivät aiheuta ongelmaa.

Valitettavasti me emme näe tarkempia tietoja siitä, miksi tai miten maksu on epäonnistunut. Mahdollisissa ongelmatilanteissa suosittelemme ottamaan yhteyttä suoraan kortin myöntäjään.

Kortin tai maksun tietoja ei luovuteta tai tallenneta Colornetin järjestelmään.

+ Miten palautus onnistuu?

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. 

Palautusoikeus ei koske tehtyjä/sävytettyjä maaleja tai tuotteita. Sopimusehtojen vastaisesta palautuksesta joka koskee sävytettyjä/tehtyjä maaleja veloitamme asiakkaalta tuotteen hinnan. Ole aina yhteydessä asiakaspalveluumme sopiaksesi palautuksen yksityiskohdista.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton. Rahojen palautus tapahtuu sen jälkeen kun olemme saaneet palautuksen ja todenneet sen olevan kaikin puolin kunnossa. Rahat palautetaan käyttämällä vastaavaa maksutapaa, jolla ostos on alunperin tehty.

Palautuksen kuljetuskustannuksista vastaa HL Group, kun palautus on tehty ohjeiden mukaisesti ja käyttämällä oheista palautuslomaketta.

Mikäli saamasi tuote on rikki tai viallinen tai olet saanut väärän tuotteen, voit lähettää sen asiakaspalautuksena asiakaspalveluumme tutkittavaksi. Kysy asiakaspalvelusta tarkemmat ohjeet. Mikäli virhe on toimittajan, toimitamme uuden tai hyvitämme toimituksen.

+ Mitä tapahtuu, jos en nouda pakettiani?

Noutamaton paketti ei ole palautus. Emme automaattisesti lähetä pakettia uudestaan emmekä hyvitä ostosta. Mikäli pakettisi palautui otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

© HL Group | Design by Ideavirta